Data publikacji:
08.042024
Marzec u Słoneczek
Aktywność grupy "Słoneczka" w marcu była pełna różnorodnych i ciekawych doświadczeń, które wspomogły rozwój dzieci oraz ich zainteresowania. Jedną z ważnych aktywności było odkrywanie magii teatru. Poprzez zabawę i role dzieci mogły rozwijać swoją kreatywność, wyobraźnię oraz umiejętności komunikacyjne.
Świętowanie Dnia Kobiet było okazją do uczenia się szacunku i doceniania kobiet w życiu dzieci oraz ich wkładu w społeczeństwo. Poznanie znaczenia przysłowia "W marcu jak w garncu" było zarówno zabawnym, jak i pouczającym doświadczeniem, które pomagało dzieciom zrozumieć zmienność pogody i natury.
Spacerowanie w okolicy przedszkola w poszukiwaniu oznak wiosny pozwoliło dzieciom na obserwację zmieniającej się przyrody oraz nauczanie ich o cyklach natury i zmieniających się sezonach.
Obchodzenie Światowego Dnia Recyklingu było doskonałą okazją do uczenia dzieci o ważności dbania o środowisko naturalne i recyklingu odpadów.
Powitanie wiosny było momentem radości i nadziei, kiedy dzieci mogły celebrować nadejście nowego sezonu i cieszyć się pierwszymi promieniami słonecznymi.
Obchodzenie Dnia Kolorowej Skarpetki, czyli Dnia Osób z Zespołem Downa, było okazją do promowania akceptacji, tolerancji i szacunku dla różnorodności w społeczeństwie.
Przygotowywanie się do Wielkanocy poprzez ozdabianie jajek było kreatywną i artystyczną aktywnością, która angażowała dzieci i rozwijała ich zdolności manualne oraz wyobraźnię.
Wysłuchiwanie bajki czytanej przez mamę Jagody było nie tylko miłym doświadczeniem, ale także okazją do rozwijania umiejętności słuchania i koncentracji.
Założenie hodowli cebuli, rzeżuchy i fasoli było świetnym sposobem na wprowadzenie dzieci w świat natury i naukę o procesach wzrostu roślin.
Odwiedzenie gospodarstwa naszych kolegów i koleżanek z grupy "Pszczółki" pozwoliło dzieciom na poznanie różnorodnych zwierząt oraz pracy na wsi, co wzbogaciło ich wiedzę o środowisku wiejskim.
Eksperymentowanie było fascynującym sposobem na zachęcenie dzieci do odkrywania świata poprzez doświadczenie i własne obserwacje, rozwijając jednocześnie ich ciekawość i umiejętności badawcze.